Lammi wildlife - Reisverslag uit Lammi, Finland van Juliette Schoor - WaarBenJij.nu Lammi wildlife - Reisverslag uit Lammi, Finland van Juliette Schoor - WaarBenJij.nu

Lammi wildlife

Blijf op de hoogte en volg Juliette

14 April 2019 | Finland, Lammi

Van de week heb ik een aantal nachten niet zo goed geslapen, dus op wat lees- en schrijfwerk na heb ik niet veel meer gedaan dan eten koken, op bed liggen en..woelmuizen vangen. Voor een project bij een ander onderzoeksstation (ben even de naam kwijt) moeten er 30 woelmuizen gevangen worden. Daarvoor is de hulp van alle aanwezige stagiaires ingeroepen. Het werk bestaat uit het sluiten van de vallen in de avond (+ toevoegen van zaden en groente), het checken van de vallen in de ochtend, bepalen van het geslacht van de woelmuizen en zorgen voor de huisvesting. Oftewel: dierverzorging! Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, maar door mijn ervaring in de dierverzorging vind ik het toch wel heel leuk om deze verantwoordelijkheid op me te nemen ^_^ De andere stagiaires zijn momenteel erg druk met het verzamelen van hun data, behalve mijn collega-muizenvanger Bastien. Dus het komt er nu op neer dat we iedere ochtend en avond met z'n tweeën op pad zijn. Voor nu helemaal prima, maar komende week gaan we toch even overleggen of we het werk wat meer kunnen verdelen..helemaal gezien ik soms niet zo goed slaap.

Afgelopen donderdag bivoorbeeld was ik na 3 onrustige nachten zo gaar dat ik na de lunch besloot om te stoppen met werken en te gaan wandelen. Het was zonnig en afgelopen zaterdag had ik een plek ontdekt waar je heerlijk in de zon kan zitten, op wat rotsen langs het water. De zon was zo lekker dat ik mijn ogen sloot, ik viel bijna in slaap!...tot ik wat geluidjes vlakbij me hoorde. Toen ik opkeek, zag ik een eekhoorn op een tak zitten, een paar meter verderop. Ik keek gewoon en tot mijn verbazing kwam de eekhoorn steeds een beetje dichterbij. *niet bewegen Juul* *shit waarom heb ik net mn camera weer in mn tas gedaan* En toen zat ie op anderhalve meter afstand. Te kijken en geluidjes te maken. Ik wilde toch proberen een foto te maken met mijn mobiel, die had ik in mijn zak zitten. Helaas hupte de eekhoorn toen de bomen in. Maar wat een mooi moment! Ik voelde me weer een stuk beter door de frisse boslucht en de warme zon...en de (echte) lente moet nog komen :D

Foto's komen nog!

  • 15 April 2019 - 06:05

    Joop:

    mooi verhaal. zo zie je maar weer, dat jouw ervaringen met dieren te pas komt. jammer dat je minder goed slaapt. is dat vanwege de omgeving of de werkzaamheden? ook een unieke ontmoeting met mr of mrs Eekhoorn. geniet er van !! ik ben benieuwd naar de fotoos :-))

  • 15 April 2019 - 16:13

    Josefien:

    Zo te lezen ben je aardig druk, probeer de taken maar wat te verdelen ook onder de andere stagiaires,
    dit houd je zo ook niet vol, denk goed aan jezelf.
    Wel bijzonder een eekhoorntje zo dicht bij en lekker in de zon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4146

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 05 Augustus 2019

Stage Finland

28 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: