Home sweet home II - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Juliette Schoor - WaarBenJij.nu Home sweet home II - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Juliette Schoor - WaarBenJij.nu

Home sweet home II

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juliette

11 April 2014 | Nepal, Kathmandu

Vervolg dinsdag 25 maart, Ghandruk - Pokhara

Na een hobbelige jeep rit kwamen we aan in Pokhara. Ik verbleef, samen met één andere vrijwilliger die het project verlaatte in hotel Middel Path. Dit was het hotel waar ik ook verbleef aan het begin van mijn reis. Ik had er ook voor kunnen kiezen om in het Century hotel te verblijven, net als de rest van de groep. Toch koos ik voor Middle Path, want dat hotel is een stuk luxer en ik moest de volgende dag vroeg op om op de bus te stappen naar Kathmandu. De rest wilde na het avondeten ook nog gaan feesten want Simon, één van de vrijwilligers, vierde zijn verjaardag.

Nadat ik mijn spullen op mijn kamer had gelegd en mezelf had opgefrist ben ik erop uit gegaan om nog wat souvernirs te kopen. Ik wilde nog graag een Nepalees kookboek(je) en een blouse of zoiets kopen. Maar waar ik ook heeeel veel zin in had was chocola en masala chips, haha. Dat heb ik dus ook even flink ingeslagen voor de komende dagen.
Net toen ik bijna weer terug wilde gaan naar het hotel, begon het nog ff KEI-HARD te regenen. De straten stonden binnen een paar minuten blank en ik kon niet anders dan wachten tot het droog werd, want ik had geen regenjas of iets meegenomen.

Om 18:00 hadden we afgesproken om te gaan eten bij restaurant Maya (waar we al eerder gegeten hadden toen we in Pokhara waren). Wauw wat heb ik veel gegeten die avond zeg (en 's middags had ik al twee lassi's op. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lassi): enchilada met spinazie, twe cocktails (voor de prijs van één want het was happy hour), toen nog een mango lassi, een apple crumble toetje en voor Simon's verjaardag nog een stuk taart :P Ik stond bijna op klappen hahaha. Toch ben ik nog even mee gegaan naar Club Amsterdam, waar de rest ging feesten. Na één shotje besloot ik toch echt om te gaan. Ik zat bomvol en ik moest de volgende dag om 6:30 aan de ontbijttafel zitten, om vervolgens om 6:45 opgehaald te worden door de chauffeur die me naar de bushalte brengt...Het was dus tijd om afscheid te nemen van iedereen :'( Ben ik zooo slecht in. Maar iedereen was zooo lief <3 Ik heb zoooveel knuffels gekregen ^_^ Hortense en Marie zijn toen nog meegelopen naar het hotel. Superlief!


Woensdag 26 maart, Kathmandu

Na een busreis van zo'n 9uur kwam ik dan eindelijk aan in Kathmandu. Ik had verwacht wat eerder aan te komen, maar vlak voor Kathmandu waren ze met de weg bezig waardoor er een flinke file was ontstaan.

Pff wat een drukte weer hee. Toen we Kathmandu in reden voelde ik meteen stof en uitlaatgassen in mn luchtwegen...bah. Ik voelde me bijna hetzelfde als toen ik hier voor het eerst aankwam. Overdonderd en ongemakkelijk. De vieze lucht was me toen alleen niet zo opgevallen. Nu kwam ik vanuit de bergen, waar de lucht heel schoon is en ik had zoo veel last van de lucht..

Niet lang nadat ik in het hotel aan kwam, was het alweer etenstijd. Dat maakte me dan wel weer vrolijk :P Na wat heerlijke chicken momo's, vegetable noodle soup en masala tea trok ik me terug op mijn kamer. Tijd om te douchen! Warm douchen! :D Ik denk dat ik er een half uur onder gestaan heb, heerlijk!


Donderdag 27 maart, Kathmandu

Na een redelijk goede nachtrust (wel met oordoppen) was ik alweer vroeg wakker, 6:15u. Rond 7:00u heb ik lekker ontbeten en ik bedacht me dat ik wel wat kon gaan sightseeen. Ik ging op pad om te pinnen en misschien nog wat souvernirs te kopen (ik kan er maar niet genoeg van krijgen hihi :P). Toch werd ik weer overvallen door de drukte in de smalle straten waar auto's al toeterend je aan de kant dwingen. Op een gegeven moment had ik wat armbandjes en wat lekkers gekocht en besloot ik terug te gaan naar het hotel. Daar ontmoette ik Laurentine uit Nederland. Ook van Projects Abroad, maar zij was net aangekomen en ging naar Chitwan, om daar twee weken in een ziekenhuis te werken (voor haar studie geneeskunde). Na de lunch zijn we samen op pad gegaan en heb ik haar een beetje wegwijs gemaakt..en heb ik nog twee kettingen gekocht hehe :P

Rond 15:00u kwam Hélène aan in het hotel en even laten ook Hebe (twee vrijwilligers van het project in Ghandruk). Met het avondeten hebben we gezellig met z'n vieren gegeten. Hebe had ons nog een tip gegeven over een restaurant waar ze appel-momo's met ijs serveren. Ergens vlakbij ons hotel, dus daar zijn we na het eten nog even heen gegaan. Wat een lekker toetje was dat zeg!


Vrijdag 28 maart & zaterdag 29 maart, Kathmandu - Doha - Londen

Londen 03:26

What a journey! Poeh! Maar wel genieten hoor, want ik was steeds weer een stapje dichter bij huis :) ...Totdat ik aankwam in Londen...
M'n vlucht vanaf Doha had zo'n anderhalf/2uur vertraging, omdat de vlucht die daarvoor aan kwam te laat was. In de eerste instantie dacht ik dat dat niet zo erg was, want in Londen had ik 8u overstaptijd. Dat werd dus 6/6 en een half uur. Prima dacht ik.. Nou niet dus, want Heathrow is zo groot dat je en bus of trein moet pakken om van de ene naar de andere terminal te komen. De bussen rijden tot 22:00u en vanaf 5:30u en de treinen tot 0:00u. Maar ik had een bus nodig om bij terminal 5 te komen en ik kwam rond 23:00u aan in Londen..Dikke vette pech dus..Ik liep op een gegeven moment met wat mensen mee die naar het busstation gingen want ik zag geen andere mogelijkheid. Eenmaal daar aangekomen stonden er maar twee bussen, maar niet de goede...Ik was echt wanhopig en wist echt niet meer wat ik moest doen. Bij de uitgang stonden twee mannen die vroegen of het wel ging. Nou niet dus. Ik was zooo moe na twee vluchten van zo'n zes uur :'( huilen..letterlijk. Ze overlegde even om me te brengen en één van hen zei toen meteen dat ik niet moest denken dat ze twee gekke kerels waren, want ze waren van de politie! Uiteraard liet hij toen z'n badge zien. HALLELLUJA!!
Het waren echt typisch Engelse agenten. Heel aardig, grapje tussendoor. Ze stelde me weer gerust en toen we bij de terminal aankwamen wezen ze me ook nog naar een rustgedeelte van de eerste klas. Lekker afgeschermd en fijne banken i.p.v. harde stoeltjes. "But don't tell we told you this" :P haha..Mijn helden! :D

Na mijn laatste vlucht, die maar één uur duurde, was ik weer aangekomen in Nederland. Een dubbel gevoel. Mijn reis is voorbij, maar ik zie mijn familie weer en ga weer naar ons knusse huisje <3 Home sweet home!

- There is one place I love to be most. That place is my home because home is where I am with you <3







  • 11 April 2014 - 21:37

    Joop:

    hoi meisje,
    epiloog2 is weer een mooi verhaal geworden en een prima herinnering aan een paar weken Nepal. nu nog de foto's op een rij zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Juliette

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 4152

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 05 Augustus 2019

Stage Finland

28 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: