Eerste werkdag - Reisverslag uit Ghandruk, Nepal van Juliette Schoor - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Ghandruk, Nepal van Juliette Schoor - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Juliette

11 Maart 2014 | Nepal, Ghandruk

Namasté beste lezers,

Vandaag mijn derde verslag vanuit Nepal. Mijn eerste vrije weekend zit er weer op en vandaag moesten we weer aan de slag. Over een uur gaan we alweer avondeten dus heb even de tijd om achter m'n laptopje te kruipen. Het zal weer een blog zijn van 4 dagen.

Vrijdag 7 maart, Ghandruk

Vandaag de eerste dag dat we echt wat gingen doen. 's Ochtends hebben we vogels gespot. Iedere vogel die we zagen werd genoteerd. In het begin was het best moeilijk om, maar op een gegeven moment ging het best goed. Je kunt het beste eerst op het gefluit afgaan en dan kijken of je beweging ziet. Best leuk om te doen in zo'n vredige omgeving. Ik ga het echt missen als ik weer thuis ben, maar ik weet heel zeker dat ik hier nog terug kom :D Eigenlijk vind ik het best jammer dat ik hier maar een maandje ben. Pff dat had ik van te voren niet echt gedacht.

Na het vogel spotten heb ik een heerlijke warme douche kunnen nemen. Jeej!! Het is namelijke zo dat het van het weer afhangt of er warm water is. Over het algemeen is het water warm als het warm weer is geweest.

Na de lunch kregen we een first aid training, tegelijk met een groep Nepalezen. Ik dacht dat het een praktische les zou zijn, misschien met wat theoretische ondersteuning. Nou mooi niet! We hebben zo'n 2u op elkaar gepakt in een klein gebouwtje gezeten, luisterend naar de uitleg van twee doktoren...In het Nepali. Soms richtte de sprekers zich tot ons en zei één of twee zinnen in het Engels, om vervolgens weer een hele tijd in het Nepali door te gaan. Voor ons was er wel een powerpoint presentatie voorbereid, maar daar stonden of hele moeilijke, medische termen op, of het was gewoon common sense...Heule saaie presentatie dus.

Zaterdagmiddag gaan we met z'n alle naar Pokhara. Dat word gezelluuuug!


Zaterdag 8 maart, Pokhara

Nadat we rond 6u aankwamen bij ons hotel in Pokhara, zijn we meteen wat gaan eten. We zijn naar een restaurant gegaan waar ze steaks hadden. Oh wat was dat lekker! Het betalen met zo'n grote groep (15 mensen) was wel erg lastig. Na het eten zijn we wat gaan drinken bij een bar genaamd 'Club Amsterdam'. Nou, ik heb niks gezien wat me aan Amsterdam deed denken haha. Maargoed, het was gezellig en er speelde een band. Ik was met twee andere wat eerder naar het hotel gegaan als de rest en ik zat dus op een gegeven moment op het balkon te wachten tot de anderen terug kwamen. Zooo heee die waren bezopen xD echt hilarisch. Ze hadden ook nog rum gehaald en ik besloot mee te shotten. Ach ja, waarom niet. Ik moest wel eerst voor de anderen zorgen, want er gingen er een paar niet helemaal goed. Ik weet hoe dat is dus ik heb water gepakt voor ze. Uiteindelijk lag ik om 02:00u in bed. Poeh, zo laat ben ik sinds ik in Nepal ben nog niet naar bed geweest!


Zondag 9 maart, Pokhara

Een heerlijke rustige en brak dagje ;) Na het ontbijt ben ik gaan shoppen en heb ik nog wat mooie spulletjes gekocht: een schoudertasje en portemonnee met geborduurde bloemen, twee zeepjes voor lichaam en haar, wierook (himalayan wood) en een kalender met foto's van het Annapurna gebied.

In de middag heb ik een beetje gehangen aan het meer en ook 's avonds heb ik niets bijzonders gedaan. Morgenochtend gaan we namelijk al heel vroeg naar Sarangkot om de zonsopgang te zien.


Maandag 10 maart, Pokhara

Vandaag ging de wekker al om 4:45u, zodat we om 5:15u met de bus naar Sarangkot konden vertrekken. Ik vond de zonsopgang helaas een beetje teleurstellend. Het was mooi om te zien hoor, maar het was een beetje mistig en we moesten een pokkeneind lopen. De bus reed op een gegeven moment namelijk niet verder omdat de weg kapot/verspert was ofzo. We hebben de top uiteindelijk niet gehaald. Ofja, op een gegeven hebben we maar een plekje gezocht langs de weg om de zonsopgang niet te missen.

Rond 13:00u kwamen de jeeps ons weer ophalen bij het hotel. Voor het eerst zat ik helemaal achterin. Deze plekken zitten niet naar voren gericht maar naar binnen toe. Ik werd een beetje misselijk dus ik zat de hele tijd een beetje naar voren gedraaid. Dan ging het wel en op een gegeven moment heb ik muziek aangezet via m'n mobiel dus dan heb je beetje afleiding. Helaaaaas moest ik na een tijdje naar de wc. Heul nodig. En om het nog even een stukje erger te maken, begon het op een gegeven moment KEIHARD te regenen/hagelen/sneeuwen/onweren :S Best wel heftig!
Toen we aankwamen bij de jeep station konden we even schuilen. We moesten beslissen of we gingen wachten op de rest of gewoon meteen gingen lopen. We hebben uiteindelijk gewacht en dat was maar goed ook. Toen we eenmaal vertrokken regende het namelijk alweer wat minder.

Ik merk echt dat mijn uithoudingsvermogen veeel beter is nu. Een heel fijn gevoel toen ik boven was! Toch een zware toch omhoog hoor. Ik heb nog nooit onder deze omstandigheden gewandeld.

Na het avondeten heb ik een HETE douche kunnen nemen. WAAUW!


Dinsdag 11 maart, Ghandruk

Na een heerlijk pannenkoekenontbijt zijn we de jungle ingegaan om de cameratraps (om dieren vast te leggen) op te halen die de anderen eerder hadden opgehangen. een hele klim omhoog weer maar wel leuk!
Nadat de eerste drie camera's waren opgehaald werd de groep in tweeen gesplitst. De ene groep ging de overige twee camera's ophalen en de andere groep (waar ik bij zat) ging de 'outlining' voor de volgende cameratraps zetten. Met een sikkel moest ik met een ander een weg maken, zodat morgen de camera's makkelijker geplaatst kunnen worden. Leuk om te doen! Maar door de jungle lopen was ook best pijnlijk door alle takken met dorens.

Nou dat was het weer mensen!. Morgen gaan we de camera's plaatsen. Ik ben beniiieuuuwd!

Namasté xx

  • 11 Maart 2014 - 14:02

    Joop:

    hoi meisje,
    het is weer een mooi verhaal geworden en dat zal vast wel door de volgers worden gewaardeerd.
    heb je in Pokhara de juiste geldautomaten gevonden? in de hoofdstraat in Lakeside werken ze meestal goed; moet wel vanwege de toerista's. in welk hotel in Pokhara zat je? toevallig niet in de North Face??
    ben benieuwd naar de verdere verhalen. hou je haaks, XX Pa

  • 11 Maart 2014 - 14:55

    Juliette Van Der Schoor:

    Hee pap,

    Ja een geldautomaat was makkelijk te vinden. We zaten in Century Hotel, vlakbij Phewa Lake.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Ghandruk

Juliette

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4152

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 05 Augustus 2019

Stage Finland

28 Februari 2014 - 28 Maart 2014

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: